Vaskeri

Vaskeri i studentboligene

Her finner du ditt vaskeri på nett

Betalingsløsning gjelder ikke Frydenbø, Solheimslien 68 og Nattland Studentboliger.

Damgårdsveien og Løbergsveien bruker tag, alle andre studentboliger bruker vaskerikort.

Bruksanvisning:


1. Skriv ut brukernavn og passord på printeren ved å sette inn kortet/hold tag-en foran printeren.

2. Logg inn på ditt vaskeriet (se lenker over). Du kan endre passordet ditt første gang du logger inn.

3. Velg «Balanse/Innbetaling» og deretter «Innbetaling til konto».

4. Velg beløpet du ønsker å innbetale. Du kan betale med Visa, MasterCard, Visa Electron og Maestro. Betalingen skjer på sikker side.

5. Følg instruksjonene. Når bekreftelse er mottatt er pengene overført vaskerikonto, og kortet ditt/tag-en din kan benyttes i alle vaskerier umiddelbart.

Om det er feil ved maskinene må du sende skademelding.

Med vaskerikortet/tag-en kan du gjøre følgende:

  • Åpne døren til vaskeriet
  • Benytte vaskemaskin og tørketrommel
  • Overføre penger til vaskerikortet
  • Reservere vasketid
  • Få SMS-påminnelse om din reservasjon. Gratis (kun norske telefonnumre). SMS-varsling kan aktiveres både i vaskeriet og på Internett.
  • Ved utflytting kan du få tilbakebetalt det du har igjen på kortet.

Tap av vaskerikort/tag

Vaskerikortet/tag-en er personlig. Mister du vaskerikortet ditt/tag-en din er det viktig at du foretar en tilbakebetaling. Ta kontakt med resepsjonen slik at vi kan sperre kortet for bruk. Mister du vaskerikortet ditt må du betale for å få et nytt.

Tilbakebetaling

Har du betalt inn for mye på vaskerikortet ditt: logg deg inn på et av vaskeriene og send restbeløpet ditt fra vaskerikortet tilbake til kontoen din. Det tar tre til fire døgn til pengene er tilbake på kontoen din. Dette er det banken som forårsaker og ligger utenfor SiBs kontroll.

Har du problemer med å refundere penger fra vaskerikort? Dersom det er lenge siden du satt inn pengene er det noen bankkort som har en sperre mot refusjon. Kontakt banken din for hjelp.

NB! Du må ikke stanse maskinen under program, da må du betale for ny start.

Reservere vasketid

Reservasjon av vasketid kan du gjøre både på Internett og direkte i vaskeriet. Om du ikke ønsker å reservere vasketid kan du bruke tilgjengelige maskiner i vaskeriet.

Reservasjonen er gyldig i 15 min etter reservert tid. Kommer du mer enn 15 min for sent til reservert vask, fristilles maskinen og andre kan benytte seg av den.

Tørketromler kan ikke reserveres.

Priser

Oppdaterte priser finner du i prislisten.

Problemer med innloggingen?

Får du ikke logget deg på, innbetalt eller reservert vasketid? Her er noen tips som kan løse problemet.

  1. Internet Explorer er den beste browseren å bruke mot vaskeriet. Google Chrome anbefales ikke.
  2. Hvis andre browsere brukes, sørg for å ha oppdatert til nyeste versjon og at evt. nødvendige "plug-ins" er installert.
  3. Java må være installert.
  4. Mac kan benyttes uten problem, men sørg for at browseren er oppdatert til nyeste versjon og at evt. nødvendige "plug-ins" er installert
  5. Hvis skjermbildet etter innlogging er ufullstendig, sjekk om du har popup-blokker. Skru i så fall av denne.
  6. I brukernavnet er det vanskelig å skille mellom 0 (null) og O (stor bokstav), mellom 1(en) og I (stor bokstav). Husk STORE bokstaver. De fleste tegn er bokstaver, men det benyttes også tall.
  7. Brukernavnet kan legges inn med eller uten mellomrom.
  8. I passordet er det viktig å skille mellom STORE og små bokstaver
  9. Det er mulig å endre brukernavn og passord til noe som er lett for deg å huske. Dette må du gjøre i hvert enkelt vaskeri du ønsker å benytte da det lagres lokalt i vaskeriet.
  10. Hvis du glemmer egendefinert brukernavn og passord, kan du alltid logge på med ditt opprinnelige brukernavn og passord.

Typiske problemstillinger relatert til betaling av vask:

Ved betaling over Internett krever flere og flere kortutstedere at man legitimerer seg via 3D-secure. Dette betyr i praksis at man må benytte samme identifisering når man betaler med kort på nettet som man gjør når man betaler en regning i nettbanken. Normalt er dette en kodebrikke som kalles Bank ID.

For å kunne gjennomføre betaling av vask over nettet, må man derfor ha tilgang til de samme opplysningene som når man skal gjennomføre en betaling i nettbanken.

 De mest vanlige feilmeldingene som fremkommer når en betaling er avvist i vasksystemet er:

  • "Feil kortnummer" - prøv på nytt
  • "Kortet er utløpt" - benytt et annet kort som fortsatt er gyldig.
  • "Feil CVV-nr." - prøv på nytt. CVV-nr er de tre siste sifrene som vanligvis står skrevet inn i signaturfeltet på baksiden av kortet
  • "Ikke dekning" - banken har avvist kortet fordi det ikke er nok penger på kontoen.

Dersom disse tingene er ok, og det fortsatt ikke er mulig å gjennomføre innbetalingen, anbefaler vi at du tar kontakt med banken som har utstedt kortet. Det er banken som best kan forklare hvorfor de har avvist innbetalingen til vaskesystemet.

Lenker